Obchodné podmienky | Moonart - nábytok na mieru

Obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

PRE PREDAJ TOVARU V INTERNETOVOM OBCHODE

spoločnosti Moonart Inc. s. r. o., so sídlom Vsetínska cesta 4310/766, 020 01 Púchov, IČO: 47 392 509, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 44134/R

Prevádzkovateľ Internetového obchodu, obchodná spoločnosť Moonart Inc. s. r. o., so sídlom Vsetínska cesta 4310/766, 020 01 Púchov, IČO: 47 392 509, DIČ: 2023851940, IČ DPH: SK2023851940, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č.: 44134/R (ďalej len ako „Obchodná spoločnosť“).

 

Kontaktné údaje:

E-mail: moonart@moonart.sk obchod@moonart.sk

Tel. kontakt : +421 949 306 457, +421 908 350 007

Web : www.moonart.sk

 

Číslo účtu pre bezhotovostné platby:

Názov banky : Československá obchodná banka, a.s.

 IBAN : SK02 7500 0000 0040 3108 8568

 BIC (SWIFT) : CEKOSKBX

 

Orgán dozoru vykonávajúci dohľad:

Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj

Odbor výkonu dozoru a Právny odbor

Hurbanova 59, 911 01 Trenčín   

E-mail: tn@soi.sk

Tel. č.: 032/640 01 09

 

1. Úvodné ustanovenia a definícia pojmov:

 

1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „Obchodné podmienky“ alebo „VOP“) upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi:

 

a) Obchodnou spoločnosťou v postavení (alternatívne):

 

  i) predávajúceho, v prípade predaja tovaru z ponuky dostupnej v Internetovom obchode predávajúceho (ďalej aj ako „predávajúci“);

  ii) zhotoviteľa, v prípade predaja tovaru zhotoveného na základe osobitných požiadaviek objednávateľa, ktoré budú z jeho strany špecifikované v objednávke vyhotovenej prostredníctvom Internetového obchodu zhotoviteľa (ďalej aj ako „zhotoviteľ“); a

 

b) spotrebiteľom (fyzickou osobou) alebo podnikateľom (právnickou osobou alebo fyzickou osobou – podnikateľom) v postavení (alternatívne):

 

  i) kupujúceho, v prípade v prípade predaja tovaru z ponuky dostupnej v Internetovom obchode predávajúceho (ďalej aj ako „kupujúci“);

  ii) objednávateľa, v prípade predaja tovaru zhotoveného na základe osobitných požiadaviek objednávateľa, ktoré budú z jeho strany špecifikované v objednávke vyhotovenej prostredníctvom Internetového obchodu zhotoviteľa (ďalej aj ako „objednávateľ“), vyplývajúce im (alternatívne):

 

a) z kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa a predaj tovaru, v prípade predaja tovaru z ponuky dostupnej v Internetovom obchode predávajúceho (ďalej aj ako „kúpna zmluva“);

b) zo zmluvy o dielo, predmetom ktorej je objednanie a zhotovenie diela (tovaru) v prípade predaja tovaru zhotoveného na základe osobitných požiadaviek objednávateľa, ktoré budú z jeho strany špecifikované v objednávke vyhotovenej prostredníctvom Internetového obchodu zhotoviteľa (ďalej aj ako „zmluva o dielo“).

 

1.2. Tieto obchodné podmienky ďalej upravujú používanie Internetového obchodu, proces vytvorenia objednávky Kupujúcim a uzatvorenie zmluvného vzťahu medzi zmluvnými stranami.

1.3. Právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadi nižšie uvedenými obchodnými podmienkami a zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej aj ako „Občiansky zákonník“ alebo „OZ“), zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako „zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj ako „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“). Vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim v postavení podnikateľa, sa riadia zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník (ďalej aj ako „Obchodný zákonník“).

1.4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou každej Zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim a Kupujúcim prostredníctvom Internetového obchodu. Odlišné dojednania v Zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.

1.5. Tieto obchodné podmienky a Zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.

1.6. Pre účely týchto obchodných podmienok sa pod pojmom:

 

a) Internetový obchod rozumie internetová stránka www.moonart.sk;

b) Zmluvné strany rozumie Predávajúci a Kupujúci;

c) Kupujúci rozumie kupujúci v prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy, resp. objednávateľ v prípade uzatvorenia zmluvy o dielo;

d) Predávajúci rozumie predávajúci v prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy, resp. zhotoviteľ v prípade uzatvorenia zmluvy o dielo; predávajúcim sa rozumie v každom prípade spoločnosť Moonart Inc. s. r. o.;

e) Zmluva rozumie kúpna zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a kupujúcim, resp. zmluva o dielo uzatvorená medzi zhotoviteľom a objednávateľom;

f) Zmluva na diaľku sa rozumie zmluva dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Predávajúceho a Kupujúceho, najmä využitím webového sídla (Internetového obchodu), elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu;

g) Predmet kúpy rozumie vec ponúkaná Predávajúcim na predaj prostredníctvom Internetového obchodu;

h) Dielo rozumie zhotovenie novej veci zhotoviteľom pre objednávateľa, na základe osobitných požiadaviek objednávateľa (resp. tovar zhotovený/upravený na základe osobitných požiadaviek objednávateľa, ktoré budú z jeho strany špecifikované v objednávke vyhotovenej prostredníctvom Internetového obchodu);

i) Tovar rozumie Predmet kúpy podľa kúpnej zmluvy, resp. Dielo;

j) Cena rozumie kúpna cena v prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy a cena diela v prípade uzatvorenia zmluvy o dielo;

k) Zásielka rozumie Tovar podľa objednávky Kupujúceho určený na doručenie;

l) Tretia osoba rozumie ktorákoľvek osoba odlišná od Predávajúceho a Kupujúceho;

m) Kontaktné údaje rozumie najmä meno, priezvisko, bydlisko v prípade fyzickej osoby (obchodné meno, sídlo, IČO v prípade právnickej osoby), telefónne číslo a e-mailová adresa;

n) Zákonom o ochrane osobných údajov rozumie zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov;

o) Nariadenie GDPR rozumie nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov).

 

2. Registrácia v Internetovom obchode a užívateľský účet:

2.1. Využívanie Internetového obchodu nie je podmienené registráciou.

2.2. Kupujúci je oprávnený vytvoriť si užívateľský účet, a to registráciou v Internetovom obchode. Pre úspešnú registráciu musí Kupujúci pravdivo a úplne vyplniť všetky textové polia označené hviezdičkou.

2.3. Na e-mailovú adresu uvedenú v registračnom formulári, príde Kupujúcemu e-mail s potvrdením registrácie a overovacím odkazom. Konto sa aktivuje potvrdením registrácie prostredníctvom overovacieho odkazu.

2.4. Realizáciou registračného postupu dáva Kupujúci súhlas so spracovaním osobných údajov (vrátane ich spracovania na marketingové účely), ako aj súhlas s týmito obchodnými podmienkami. Kupujúci poskytuje Predávajúcemu svoje osobné, kontaktné alebo iné údaje dobrovoľne.

2.5. Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných k prístupu do jeho užívateľského účtu. Kupujúci je zodpovedný za všetky aktivity vykonané prostredníctvom svojho užívateľského konta.

2.6. Kupujúci môže mať len jeden užívateľský účet. V prípade zistenia duplicitných účtov, si Predávajúci vyhradzuje právo na deaktiváciu neskôr registrovaného účtu; v prípade opakovaného porušenia tohto ustanovenia si Predávajúci vyhradzuje právo na deaktiváciu všetkých užívateľských účtov tohto Kupujúceho.

2.7. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie užívateľského účtu tretími osobami.

2.8. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie užívateľského účtu tretím osobám, pričom je povinný kontaktovať Predávajúceho ihneď po zistení neautorizovaného použitia svojho užívateľského účtu a svojich údajov.

2.9. Kupujúci sa zaväzuje udržiavať svoje kontaktné údaje pravdivé, presné a aktuálne počas celej doby využívania Internetového obchodu. V prípade nevyplnenia pravdivých údajov môže byť užívateľské konto Kupujúceho pozastavené, prípadne úplne zrušené.

2.10. V prípade, že sa zmenili skutočnosti uvádzané v registračnom formulári Internetového obchodu, je Kupujúci oprávnený ich kedykoľvek upraviť v nastaveniach užívateľského konta.

2.11. Kupujúci sa registráciou zaväzuje, že nebude v Internetovom obchode vystupovať a prezentovať sa obsahom:

 

a.) ktorý je vulgárny, alebo je v rozpore s dobrými mravmi alebo pravidlami slušného správania a najmä, ale nielen ktorý je urážlivý, obťažujúci alebo zlomyseľný alebo obsahujú takéto časti;

b.) ktorý je nepravdivý alebo hanlivý alebo, ktorý znižuje dôstojnosť konkrétnej osoby alebo na základe určitého spoločného znaku (znakov) jasne definovateľnej skupiny osôb alebo ktorý smeruje k vyvolaniu alebo by mohol vyvolať nenávisť voči jednotlivcovi alebo určitej skupine osôb;

c.) ktorý má charakter šírenia poplašnej správy alebo výhražný charakter;

d.) ktorý by svojou povahou neoprávnene zasahoval do práva na ochranu osobnosti fyzickej osoby alebo neoprávnene zasahoval do dobrej povesti právnickej osoby;

e.) ktorý by akýmkoľvek spôsobom zasahoval do práv k obchodnému menu alebo neoprávnene užíval názov právnickej osoby;

f.) ktorý by v rozpore s platnými právnymi predpismi obsahoval údaje, ktoré sú predmetom štátneho, služobného, obchodného, bankového, daňového alebo telekomunikačného tajomstva alebo porušoval iným spôsobom právnymi predpismi stanovenú povinnosť mlčanlivosti,;

g.) ktorý ma charakter ohovárania;

h.) ktorého zverejnenie alebo rozširovanie alebo poskytovanie tretím osobám alebo akékoľvek iné nakladanie s ním, by mohlo naplniť znaky prečinu alebo trestného činu (najmä podľa §§ 337, 338, 361, 362, 369, 371, 372, 373, 421, 422, 423, 424, 424a zákon č. 300/2005 Z. z. Trestného zákona v platnom znení), priestupku alebo správneho deliktu;

i.) ktorý môže viesť k porušeniu práv osôb na ochranu osobných údajov;

j.) ktorý by mal negatívny dopad na záujmy Predávajúceho alebo záujmy subjektov, ktoré sú s Predávajúcim zmluvne alebo personálne prepojené;

k.) ktorý má formu reklamy, propagácie alebo zviditeľňovania tovarov alebo služieb všetkého druhu nesúvisiaceho s Predávajúcim ponúkaným Tovarom;

l.) ktorý nie je v súlade s platným právnym poriadkom Slovenskej republiky alebo akýmkoľvek iným spôsobom neoprávnene zasahuje do práv alebo právom chránených záujmov tretej osoby;

 

2.12. Podmienky podľa tohto Článku sa vzťahujú na akýkoľvek obsah, mysliac tým všetky textové, popisné, zvukové, video nahrávky, fotografie a všetok obsahový materiál, ktorý Kupujúci v Internetovom obchode zverejní.

2.13. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia Predávajúceho alebo tretích osôb.

2.14. Predávajúci dáva prevádzkovateľovi súhlas so zasielaním reklamných a iných marketingových ponúk.

2.15. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť užívateľský účet Kupujúceho, ak svoj účet dlhšie nevyužíva alebo ak Kupujúci poruší svoje povinnosti vyplývajúce mu zo Zmluvy a týchto obchodných podmienok.

 

3. Informácie o produktoch a cenách:

3.1. Informácie o Tovare, vrátane jeho špecifikácie a ceny sú uvedené v katalógu Internetového obchodu.

3.2. Kupujúci berie na vedomie, že Tovar sa môže dodávať pod iným názvom, ako je uvedený v Internetovom obchode (napr. z dôvodu zmeny či odlišnosti názvu u výrobcu či veľkoobchodného dodávateľa) s tým, že kvalita, popis, vlastnosti i vzhľad Tovaru korešponduje s ponukou uvedenou v Internetovom obchode.

3.3. Tovar, ktorý je Kupujúcemu dodávaný v rozloženom stave, je určený pre samostatnú montáž podľa priloženého obrázkového, alebo textového návodu, pričom nevyžaduje vysoko odbornú remeselnú skúsenosť, pokiaľ nie je pri Tovare vyslovene uvedené inak.

3.4. Ceny Tovaru sú platné po dobu, po ktorú sú zobrazované v Internetovom obchode; ustanovenie Článku IV. odseku 8 týchto obchodných podmienok tým nie je dotknuté. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie Zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok. Prípadné zľavy z ceny Tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa nedohodne Predávajúci s Kupujúcim inak.

3.5. V Internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním Tovaru, ktoré je Kupujúci povinný uhradiť Predávajúcemu spolu s cenou Tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním Tovaru uvedené v Internetovom obchode platia len v prípadoch, keď je Tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky. V prípade doručenia Tovaru mimo územia Slovenskej republiky, budú náklady na dodanie Tovaru vyčíslené Kupujúcemu osobitne, a to na základe konkrétnej požiadavky Kupujúceho, ktorú zašle Predávajúcemu e-mailom na moonart@moonart.sk, a to ešte pred odoslaním samotnej objednávky.

3.6. Predávajúci fakturuje v mene EURO.

 

4. Objednávka a uzatvorenie zmluvy:

4.1. Predávajúci uzatvára s Kupujúcim v rámci výkonu svojej podnikateľskej činnosti Zmluvu na diaľku, a to prostredníctvom elektronickej objednávky, ktorou si Kupujúci u Predávajúceho objednáva (alternatívne):

a.) Tovar z ponuky uvedenej v Internetovom obchode, prípadne

b.) zhotovenie nového Tovaru (Diela) podľa jeho osobitných požiadaviek,

a to (alternatívne):

a.) prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v Internetovom obchode, alebo

b.) vyplnením objednávkového formulára, aj bez potreby registrácie.

4.2. Pre platnosť objednávky je potrebné, aby Kupujúci vložil do nákupného košíka požadovaný predmet kúpy, o kúpu ktorého má záujem, prípadne presne špecifikoval Dielo, o zhotovenie ktorého má záujem, a zároveň pravdivo a úplne vyplnil všetky údaje a náležitostí požadované elektronickým systémom vrátane potvrdenia o tom, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, s ktorými bez akýchkoľvek výhrad súhlasí.

4.3. Objednávka Kupujúceho musí obsahovať:

a.) presnú špecifikáciu Tovaru a jeho počet;

b.) prípadne osobitné požiadavky Kupujúceho na vlastnosti Tovaru,

c.) cenu tovaru vrátane DPH;

d.) spôsob platby;

e.) miesto dodania a spôsob doručenia tovaru;

f.) cenu za dopravu;

g) identifikáciu Kupujúceho - spotrebiteľa v rozsahu:

  i) meno a priezvisko,

  ii) adresa trvalého pobytu,

  iii) adresu doručenia, ak je odlišná od adresy trvalého pobytu,

  iv) dátum narodenia,

  v) telefónne číslo,

  vi) e-mailová adresa,

 

h) identifikáciu Kupujúceho - podnikateľa v rozsahu:

  i) obchodné meno,

  ii) sídlo,

  iii) fakturačnú adresu a adresu doručenia, v prípade, ak sa nezhoduje s fakturačnou adresou,

  iv) IČO,

  v) DIČ,

 vi) IČ DPH (ak je Kupujúci platiteľom DPH),

  vii)    Kontaktné údaje štatutárneho orgánu v prípade právnickej osoby.

4.4. Objednávku odošle Kupujúci Predávajúcemu kliknutím na tlačidlo "Odoslať objednávku s povinnosťou platby".Objednávka predstavuje pre Predávajúceho ponuku na uzatvorenie Zmluvy. Údaje uvedené v objednávke považuje Predávajúci za záväzné a správne.

4.5. Po obdržaní objednávky zašle Predávajúci Kupujúcemu automatický e-mail so  sumarizáciou objednávky. Zaslanie automatického e-mailu je potvrdením objednávky Kupujúceho (ďalej aj len ako „potvrdzujúci e-mail“).

4.6. K uzatvoreniu Zmluvy, na základe ktorej Predávajúci dodá Kupujúcemu objednaný, resp. zhotovený Tovar, dochádza momentom potvrdenia objednávky zo strany Predávajúceho (prílohou potvrdzujúceho e-mailu sú aktuálne obchodné podmienky Predávajúceho, s ktorými Kupujúci odoslaním objednávky súhlasil a vyjadril vôľu byť viazaný, a formulár na odstúpenie od Zmluvy). Zmluva je tak uzatvorená na základe návrhu na uzavretie Zmluvy, ktorým je objednávka Kupujúceho a písomného prijatia návrhu na uzavretie Zmluvy zo strany Predávajúceho, t. j. automatického potvrdenia objednávky. Mlčanie alebo nečinnosť Predávajúceho neznamenajú prijatie návrhu.

4.7. Všetky objednávky prijaté Predávajúcim sú pre Kupujúceho záväzné. Akákoľvek zmena objednávky po uzavretí Zmluvy je návrhom na zmenu obsahu Zmluvy a je možná len po vzájomnej písomnej dohode Zmluvných strán. V prípade, ak Predávajúci dodatočne zistí,  že objednaný  Tovar sa už nevyrába, nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa/výrobcu/zhotoviteľa Tovaru, Predávajúci sa zaväzuje bez zbytočného odkladu informovať o danej skutočnosti Kupujúceho za účelom určenia ďalšieho postupu. Predávajúci je povinný ponúknuť Kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť odstúpiť od Zmluvy. V prípade, ak Kupujúci od Zmluvy odstúpi a už zaplatil celú alebo pomernú časť Ceny objednaného Tovaru, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet v čo najkratšom možnom termíne, maximálne však do 14 kalendárnych dní odo dňa kedy Kupujúci od Zmluvy odstúpil.

4.8. V prípade, ak došlo ku zjavnej technickej chybe na strane Predávajúceho pri uvedení ceny Tovaru v Internetovom obchode alebo v priebehu objednávania, nie je Predávajúci povinný dodať Kupujúcemu Tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, ak bol Kupujúcemu zaslaný potvrdzujúci e-mail v zmysle tohto Článku obchodných podmienok. Predávajúci informuje Kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle Kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh Zmluvy a Zmluvy je v takom prípade uzavretá zaslaním potvrdenia zo strany Kupujúceho o prijatí nového návrhu na emailovú adresu Predávajúceho.

 

5. Platobné a dodacie podmienky:

5.1. Zo strany Predávajúceho bude Kupujúcemu najneskôr do 5 pracovných dní odo dňa uzatvorenia Zmluvy v súlade s 4.6. týchto Obchodných podmienok, vystavená zálohová faktúra na sumu predstavujúcu 50 % z celkovej Ceny Tovaru (ďalej len ako „zálohová faktúra“), ktorú je Kupujúci povinný uhradiť do lehoty splatnosti uvedenej na zálohovej faktúre; dňom úhrady je deň, v ktorom dôjde k pripísaniu peňažných prostriedkov v celej sume, na ktorú je vystavená zálohová faktúra, na účet Predávajúceho. Ak platba nebude zrealizovaná v danom termíne, Predávajúci si uplatňuje právo stornovať, tzn. zrušiť už potvrdenú objednávku (čo sa považuje za odstúpenie od Zmluvy zo strany Predávajúceho, z dôvodu na strane Kupujúceho).

5.2. Zvyšnú časť celkovej Ceny Tovaru je Kupujúci povinný uhradiť najneskôr do 5 pracovných dní odo dňa vystavenia zúčtovacej faktúry zo strany Predávajúceho (ďalej aj ako „zúčtovacia faktúra“).

ALTERNATÍVNE

 Zvyšnú časť celkovej Ceny Tovaru je Kupujúci povinný uhradiť najneskôr do dňa odovzdania Tovaru Kupujúcemu.

ALTERNATÍVNE

 Zvyšnú časť celkovej Ceny Tovaru je Kupujúci povinný uhradiť najneskôr do 5 pracovných dní odo dňa odovzdania Tovaru Kupujúcemu, na základe vystavenej faktúry.

(ďalej aj ako „zúčtovacia faktúra“).

5.3. Cenu Tovaru (resp. jednotlivé faktúry na úhradu Ceny Tovaru) môže Kupujúci uhradiť nasledovnými spôsobmi:

a) bezhotovostne prevodom na bankový účet Predávajúceho; záväzok Kupujúceho uhradiť Cenu je splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet Predávajúceho;

b) v hotovosti pri odbere tovaru na dobierku,

c) v hotovosti pri osobnom odbere v prevádzke Predávajúceho

5.4. Spoločne s Cenou Tovaru je Kupujúci povinný uhradiť Predávajúcemu náklady spojené s balením a dodaním Tovaru v dohodnutej výške, ktorá bude uvedená v objednávke Kupujúceho a v potvrdzujúcom e-maily.

5.5.  V prípade platby pri prevzatí Tovaru na dobierku alebo pri osobnom odbere v prevádzke Predávajúceho, odovzdá Predávajúci Kupujúcemu zúčtovaciu faktúru, ktorá je zároveň dokladom o zaplatení a prevzatí Tovaru.

5.6.    Tovar bude Kupujúcemu doručený:

a) na adresu určenú Kupujúcim v objednávke;

b) osobným odberom na mieste dohodnutom Zmluvnými stranami.

5.7. Voľba spôsobu dodania Tovaru sa vykonáva počas objednávania Tovaru. Predávajúci je povinný splniť objednávku a dodať Kupujúcemu tovar v lehote najneskôr do 6-8 týždňov odo dňa úhrady zálohovej faktúry.

5.8. Ak je Predávajúci podľa Zmluvy povinný dodať Tovar na miesto určené Kupujúcim v objednávke, je Kupujúci povinný prevziať Tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane Kupujúceho nutné Tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je Kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním Tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom alebo miestom doručenia.

5.9. Pri prevzatí Tovaru od prepravcu je Kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov Tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí Kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.

5.10. Tovar sa považuje za prevzatý Kupujúcim okamihom, keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba prevezme všetky časti objednaného Tovaru alebo ak sa:

a) Tovary objednané Kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia Tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný;

b) dodáva Tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu;

c) Tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného Tovaru.

5.11. Tovar je dodaný Kupujúcemu jeho prevzatím pri osobnom odbere alebo okamihom jeho odberu prepravnou spoločnosťou.

 

6. Prechod vlastníckeho práva a nebezpečenstva škody:

6.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k Tovaru kumulatívnym splnením nasledovných podmienok:

a) zaplatením celej Ceny za Tovar, vrátane nákladov na balenie a dodanie, a zároveň

b) prevzatím Tovaru.

6.2.    Zodpovednosť za náhodné poškodenie či stratu Tovaru prechádza na Kupujúceho okamihom prevzatia Tovaru alebo okamihom, kedy mal Kupujúci povinnosť Tovar prevziať, ale v rozpore so Zmluvou tak neurobil.

 

7. Práva a povinnosti zmluvných strán:

7.1. Predávajúci sa zaväzuje, že Kupujúcemu dodá Tovar v dohodnutom množstve, kvalite, rozmere a lehote, a to za Cenu Tovaru, ktorá je platná v deň odoslania elektronickej objednávky Kupujúceho.

7.2. Predávajúci sa zaväzuje odovzdať Kupujúcemu najneskôr spolu s Tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe doklady potrebné na prevzatie a užívanie Tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, daňový doklad a pod.).

7.3. Predávajúci má právo zrušiť (stornovať) objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti Tovaru nie je schopný dodať Tovar Kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v Cene, ktorá je uvedená v Internetovom obchode, ak sa s Kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení.

7.4. Kupujúci sa zaväzuje dodaný Tovar prevziať a zaplatiť zaň dohodnutú Cenu Tovaru vrátane nákladov na doručenie Tovaru, a to v dohodnutej lehote splatnosti.

7.5. Kupujúci má právo na dodanie Tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom stranami Zmluvy.

 

8. Odstúpenie od zmluvy:

8.1. Právo na odstúpenie od Zmluvy sa v zmysle tohto Článku Obchodných podmienok sa vzťahuje výlučne na Zmluvy uzavreté medzi Predávajúcim a Kupujúcim v postavení spotrebiteľa.

8.2. Kupujúci, ktorý pri uzatváraní Zmluvy nekonal v rámci výkonu svojej podnikateľskej činnosti a Zmluvu uzatvoril ako spotrebiteľ, má právo odstúpiť od Zmluvy aj bez uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie v lehote 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru, ak ustanovenie odseku 4 tohto Článku neustanovuje inak. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak Kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od Zmluvy.

8.3. Lehota na odstúpenie od Zmluvy je 14 dní a začína plynúť odo dňa prevzatia Tovaru, t. j. okamihom, keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného Tovaru, prípadne:

a) okamihom prevzatia Tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, ak je predmetom Zmluvy objednaný Tovar, ktorý sa dodáva oddelene;

b) okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, ak je predmetom Zmluvy niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí;

c) okamihom prevzatia prvého dodaného Tovaru, ak je predmetom Zmluvy Tovar, ktorý je dodávaný opakovane počas vymedzeného obdobia.

8.4. Kupujúci nemôže odstúpiť od Zmluvy, predmetom ktorej je:

a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby;

b) predaj Tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy;

c) predaj Tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, Tovaru vyrobeného na mieru alebo Tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa;

d) predaj Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze;

e) predaj Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;

f) predaj Tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;

g) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal;

h) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil;

i) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale;

j) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote;

k) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

8.5. Dôvodom nemožnosti odstúpenia od Zmluvy podľa odseku 4 bodu c. tohto Článku obchodných podmienok, sa rozumie napríklad (nie však výlučne) situácia, kedy Kupujúci uzavrie zmluvu o dielo podľa týchto obchodných podmienok s Predávajúcim, prípadne ak dôjde zo strany Predávajúceho k zabezpečeniu zhotovenia/úpravy Tovaru podľa osobitných/špecifických požiadaviek Kupujúceho (t. j. ak Tovar bude pre Kupujúceho zhotovený na mieru). Odoslaním objednávky Kupujúci uvedené berie na vedomie a záväzne vyhlasuje, že si je vedomý týchto dôsledkov (uzatvorenia zmluvy o dielo s Predávajúcim, resp. objednania zhotovenia Tovaru podľa osobitných požiadaviek).

8.6. V prípade, ak (kumulatívne):

a) sa osobitné požiadavky Kupujúceho na Tovar budú týkať len určitej jeho časti, ktorú bude možné reálne oddeliť od ostatnej časti Tovaru (ďalej len ako „ostatná časť Tovaru“) bez toho, aby došlo k poškodeniu, resp. znehodnoteniu ostatnej časti Tovaru, a zároveň

b) bude ostatná časť Tovaru, ktorá nebola zhotovená/upravená podľa osobitných požiadaviek Kupujúceho, spôsobilá ďalšieho predaja,

je Kupujúci oprávnený odstúpiť od Zmluvy, avšak len v súvislosti s touto ostatnou časťou Tovaru.

V prípade, ak Predávajúcemu vzniknú ďalšie náklady spojené s uvedením ostatnej časti Tovaru do stavu spôsobilého ďalšieho predaja (ďalej aj ako „dodatočné náklady“), je Kupujúci povinný nahradiť Predávajúcemu predmetné dodatočné náklady. Predávajúci je oprávnený svoju pohľadávku voči Kupujúcemu, vzniknutú z titulu nároku na úhradu dodatočných nákladov, jednostranne započítať voči pohľadávke Kupujúceho voči Predávajúcemu, vzniknutú z titulu nároku na vrátenie finančných prostriedkov v dôsledku (aj len čiastočného) odstúpenia od Zmluvy; Predávajúci v tomto prípade vráti Kupujúcemu finančné prostriedky, na ktoré má Kupujúci nárok (v dôsledku odstúpenia od Zmluvy), a to v tom rozsahu, v ktorom budú prevyšovať predmetné dodatočné náklady.

Odoslaním objednávky Kupujúci uvedené berie na vedomie a záväzne vyhlasuje, že si je vedomý týchto dôsledkov. 

8.7.  Kupujúci môže u Predávajúceho uplatniť právo na odstúpenie od Zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo môže využiť vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy poskytovaný Predávajúcim. Odstúpenie od Zmluvy zašle Kupujúci na emailovú alebo doručovaciu adresu Predávajúceho uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci bezodkladne potvrdí Kupujúcemu prijatie odstúpenia.

8.8. Kupujúci, ktorý odstúpil od Zmluvy, je povinný vrátiť Predávajúcemu Tovar spolu s príslušenstvom do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od Zmluvy Predávajúcemu. Lehota podľa predchádzajúcej vety sa považuje za zachovanú, ak bol Tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci znáša náklady na vrátenie Tovaru Predávajúcemu. V prípade, ak bol Tovar doručený spotrebiteľovi domov a vzhľadom na jeho povahu ho nemožno vrátiť Predávajúcemu poštou, je Kupujúci povinný zabezpečiť odovzdanie Tovaru Predávajúcemu na svoje náklady. Tovar smie byť použitý iba v takom rozsahu, v akom môže spotrebiteľ vyskúšať Tovar v kamennom obchode na zistenie jeho vlastností a funkčnosti a Tovar nesmie byť poškodený.

8.9. Ak Kupujúci riadne a včas odstúpi od Zmluvy, Predávajúci vráti uhradené peňažné prostriedky Kupujúcemu najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy, a to rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri svojej platbe, prípadne formou bezhotovostného prevodu na účet Kupujúceho, ktorý uvedie v reklamačnom formulári, ak si Kupujúci tento spôsob vrátenia platby vyberie. Tým nie je dotknuté právo Kupujúceho dohodnúť sa s Predávajúcim aj na inom spôsobe platby; v tejto súvislosti však môžu byť Kupujúcemu účtované dodatočné náklady, potrebné na vykonanie platby takýmto dohodnutým spôsobom, a to najmä, nie však výlučne v prípade, ak si Kupujúci výslovne vyžiadal iný spôsob platby, ako je najlacnejší (prípadne bezplatný) bežný spôsob platby.

8.10. Ak Kupujúci odstúpi od Zmluvy, nie je Predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky Kupujúcemu skôr, ako mu je Tovar Kupujúcim doručený alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie Tovaru späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci navrhne, že si Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

8.11. Tovar musí vrátiť Kupujúci Predávajúcemu nepoškodený a neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. V prípade, že Kupujúci odstúpi od Zmluvy a doručí Predávajúcemu Tovar, ktorý je viditeľne používaný nad rámec nevyhnutný pre zistenie jeho vlastností a funkčnosti alebo poškodený, prípadne je hodnota Tovaru znížená v dôsledku takého zaobchádzania s ním, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru, má Predávajúci voči Kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy Tovaru a uvedenia Tovaru do pôvodného stavu.

8.12. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru, alebo zastavenia výroby. Pri produktoch, ktoré Predávajúci nevyrába je oprávnený odstúpiť od Zmluvy aj v prípade keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru prerušil výrobu alebo dovoz Tovaru. Predávajúci bezodkladne informuje Kupujúceho prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti Kupujúcemu v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od Zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od Kupujúceho na základe Zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri svojej platbe, prípadne formou bezhotovostného prevodu na účet Kupujúceho, ak si Kupujúci tento spôsob vrátenia platby vyberie. Tým nie je dotknuté právo Kupujúceho dohodnúť sa s Predávajúcim aj na inom spôsobe platby; v tejto súvislosti však môžu byť Kupujúcemu účtované dodatočné náklady, potrebné na vykonanie platby takýmto dohodnutým spôsobom, a to najmä, nie však výlučne v prípade, ak si Kupujúci výslovne vyžiadal iný spôsob platby, ako je najlacnejší (prípadne bezplatný) bežný spôsob platby.

 

9. Záruka a reklamácie:

9.1. V prípade, ak je Kupujúci spotrebiteľom, záručná lehota je 24 mesiacov odo dňa prevzatia Tovaru Kupujúcim. V prípade, ak Kupujúci nie je spotrebiteľom, resp. v zmluvnom vzťahu vystupuje ako podnikateľský subjekt, záručná lehota je 12 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru Kupujúcim.

9.2. Záruka sa nevzťahuje na opotrebovanie Tovaru bežným používaním, ako ani na vady, na ktoré bol Kupujúci v čase uzatvárania Zmluvy upozornený alebo o ktorých musel s prihliadnutím k okolnostiam pri uzatváraní Zmluvy vedieť; v prípade Tovaru, ktorý je predávaný za nižšiu cenu vzhľadom na vadu alebo poškodenie, pre ktoré bola nižšia cena dohodnutá, platí uvedené obdobne.

9.3. Podmienkou pre uznanie reklamácie je, aby bola uplatnená počas záručnej lehoty. Všetky reklamácie sú vybavované v súlade s ust. § 18 zákona o ochrane spotrebiteľa.

9.4. V prípade výskytu vady môže Kupujúci Predávajúcemu predložiť reklamáciu a podľa povahy vady požadovať:

a) výmenu za nový tovar,

b) opravu tovaru,

c) primeranú zľavu z Ceny Tovaru,

d) odstúpiť od Zmluvy, ak tak ustanovujú tieto obchodné podmienky, zákon alebo prípadná osobitná dohoda zmluvných strán.

9.5. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti Tovaru, výmenu súčasti, to všetko za predpokladu, že tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na Cenu Tovaru alebo závažnosť vady.

9.6. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa Tovar mohol riadne užívať ako Tovar bez vady, má Kupujúci právo na výmenu Tovaru alebo má právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, avšak Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

9.7. Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.

9.8. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď Kupujúci po skončení opravy bol povinný Tovar prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci vydá Kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.

9.9. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového Tovaru. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

9.10. Záruka sa nevzťahuje na vady Tovaru, ktoré po prevzatí Tovaru:

a) spôsobil Kupujúci alebo iná osoba neodbornou manipuláciou, obsluhou, alebo vznikli nezávisle od ich konania vyššou mocou (vis maior);

b) spôsobil Kupujúci alebo iná osoba svojim odevom, ktorý zanechal škvrny na koži, látkach alebo iných bledých povrchoch Tovaru;

c) vznikli zanedbaním starostlivosti o Tovar, nedovoleným používaním alebo používaním na iné účely, ako je Tovar určený;

d) vznikli mechanickým poškodením Tovaru alebo nesprávne prevedenou montážou, údržbou, neodborným čistením, nesprávnym používaním či prekročením nosnosti Tovaru;

e) vznikli použitím nevhodných chemikálií, ktoré narušili povrchovú úpravu Tovaru;

f) vznikli poškodením, ktoré bolo spôsobené domácim zvieraťom (rôzne škrabance, dierky, fľaky, praskliny);

g) vznikli ako následok nedostatočného alebo neodborného ošetrenia Tovaru, svojvoľného zásahu alebo opravy vykonanej inak ako v rámci reklamačného konania záručnou opravou podľa ustanovení týchto obchodných podmienok, či iných zrejmých neodborných zásahov do Tovaru,

h) vznikli používaním Tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu Tovaru;

i) vznikli poškodením Tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania Tovaru;

j) vznikli nesprávnym skladovaním, uschovaním Tovaru alebo odkladaním Tovaru v nevhodnom prostredí;

k) vznikli poškodením vodou, ohňom, slnečným žiarením, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci;

l) používaním Tovaru s vadou, ak používanie Tovaru s vadami zabránilo odstráneniu vady alebo zväčšilo rozsah vady.

9.11. Záruka sa taktiež nevzťahuje na vady   Tovaru, pre ktoré bola Kupujúcemu už na Tovar poskytnutá zľava.

 

10. Zodpovednosť Predávajúceho:

10.1. Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že Tovar, ktorý si zakúpil má kvalitu, rozmery a úžitkové vlastnosti, ktoré si strany vzájomne dojedali. Ak takéto osobitné dojednanie pri uzavretí Zmluvy chýba, Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu zato, že Tovar, ktorý si zakúpil má také vlastnosti, ktoré Predávajúci popisuje na svojej internetovej stránke alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu Tovaru.

10.2. Predávajúci zodpovedná Kupujúcemu taktiež zato, že Tovar je bez vád a bude mu dodaný v objednanom množstve.

10.3. Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu za vady Tovaru, ktoré:

a) existovali pri jeho prevzatí,

b) vznikli v priebehu záručnej doby, ktorú poskytol Predávajúci alebo výrobca Tovaru vo svojom záručnom liste, ktorý bol potvrdený Predávajúcim.

10.4. Predávajúci nezodpovedá Kupujúcemu za vady Tovaru, na ktoré sa nevzťahuje záruka podľa bodu 9.2. a 9.10. týchto obchodných podmienok.

10.5. Predávajúci taktiež nezodpovedá Kupujúcemu za vady Tovaru, ktoré:

a) vznikli po uplynutí záručnej doby alebo ktoré Kupujúci uplatnil až po jej uplynutí,

b) Kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení Tovaru a ktoré neoznámil Predávajúcemu riadne a včas v súlade s Článkom V. odseku 9 týchto obchodných podmienok.

10.6. Predávajúci taktiež nezodpovedá za vady Tovaru, ak Kupujúci nevie hodnoverným spôsobom preukázať jeho zakúpenie od Predávajúceho.

10.7. Predávajúci nezodpovedá Kupujúcemu za prirodzené starnutie a opotrebovanie Tovaru, ako ani za prirodzené prejavy materiálov, z ktorých je Tovar vyrobený. Z dôvodu právnej istoty sú ďalej demonštratívnym spôsobom vymenované príklady, kedy nejde o vadu Tovaru, a to napríklad:

a) zvukový prejav použitého materiálu, ako napríklad zvuk kože, pukanie dreva alebo vŕzganie kovu, nakoľko sú dané zvukové prejavy príznačné pre tento materiál,

b) rozdielna zrnitosť, jazvy, drobné farebné odchýlky kože, nakoľko sa jedná o prírodný materiál,

c) rozdielny odtieň dreva spôsobený jeho prirodzenou štruktúrou,

d) jemná zmena farebných odtieňov pri vystavení Tovaru slnečnému žiareniu,

e) zvlnenie poťahov, nakoľko ide o elastický materiál, ktorý sa po istej dobe používania prirodzene mierne natiahne, čoho dôsledkom je zvrásnenie povrchového materiálu prípadne zvlnenie, ktoré sa dá eliminovať správnou údržbou

f) jemný záhyb spôsobený rôznou hrúbkou a kvalitou poťahového materiálu,

g) zmena tvrdosti výplní, čo je ich prirodzenou vlastnosťou,

h) vŕzganie kovového mechanizmu spôsobené trením dvoch kovových plôch o seba.

 

11. Uplatnenie nárokov z vád a zo záruky:

11.1. V prípade, ak sa v priebehu záručnej doby vyskytne na Tovare vada, je Kupujúci oprávnený uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu od jej zistenia písomne na e-mailovej adrese: (na doplnenie), pričom tak môže spraviť aj za použitia online reklamačného formuláru, ktorý predávajúci zverejňuje na svojej internetovej stránke (na doplnenie).

11.2. Reklamácia musí obsahovať:

a) názov reklamovaného Tovaru, číslo alebo iné označenie dielu podľa plánu (ak je uvádzaný),

b) číslo objednávky,

c) konkrétny popis vady (druh a rozsah),

d) fotografie, na ktorých sú dobre viditeľné uplatňované vady Tovaru (v prípade ak je to vzhľadom na povahu Tovaru možné sa kupujúci zaväzuje bez zbytočného odkladu zaslať Predávajúcemu taktiež samotný reklamovaný Tovar; v prípade objemnejšieho Tovaru sa Kupujúci zaväzuje na výzvu Predávajúceho bezodkladne sprístupniť servisnému pracovníkovi Predávajúceho miesto, kde sa Tovar nachádza, prípadne mu Tovar odovzdať či poskytnúť inú ním konkretizovanú súčinnosť),

e) právo, ktoré si v zmysle ust. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka voči Predávajúcemu uplatňuje,

f) adresu, na ktorú má Predávajúci zaslať vybavenú reklamáciu,

g) kontakt na kupujúceho (tel. č. , e-mail)

11.3. Tovar v rámci reklamácie nemožno zaslať Predávajúcemu na dobierku. Zásielka na dobierku nebude prevzatá a nebude považovaná za zaslanie Tovaru Predávajúcemu.

11.4. Reklamačné konanie začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky podmienky uvedené v odseku 2 tohto Článku vrátane doručenia Tovaru, alebo jeho fotodokumentácie, ak Predávajúci potvrdí, že takáto fotodokumentácia mu na začatie reklamačného konania postačuje.

11.5. Predávajúci si vyhradzuje právo nezačať konanie o reklamácii Tovaru až do doby, kým nebudú splnené formálne náležitosti reklamácie v zmysle odseku 2 tohto Článku. Na odstránenie formálnych nedostatkov reklamácie určí Predávajúci Kupujúcemu lehotu, ktorá nemôže byť kratšia ako tri dni.

11.6. V prípade, ak Kupujúci neodstráni formálne nedostatky reklamácie v lehote podľa odseku 5, Predávajúci konanie o reklamácii Tovaru zastaví.

11.7. Predávajúci je povinný odovzdať Kupujúcemu bezprostredne po prijatí reklamácie reklamačný protokol - potvrdenie o tom, kedy Kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie Kupujúci požaduje. Ak Kupujúci opomenie v reklamácii uviesť, aký spôsob vybavenia reklamácie požaduje, Predávajúci do reklamačného protokolu uvedie, že Kupujúci spôsob vybavenia reklamácie neurčil a zároveň ho o jeho právach poučí. Reklamačný protokol je po prijatí reklamácie zaslaný Kupujúcemu e-mailom.

11.8. Následne Predávajúci, resp. jeho zamestnanec poverený vybavovaním reklamácie je povinný reklamáciu riadne preveriť a rozhodnúť o jej vybavení ihneď, v zložitých prípadoch do troch (3) pracovných dní, následne písomne informovať Kupujúceho o jej riešení. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako tridsať (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie, resp. podľa dohodnutého termínu. Do tejto lehoty sa nezapočíta doba, ktorú zavinil Kupujúci svojim konaním alebo neposkytnutím súčinnosti. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od Zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový Tovar.

11.9. V prípade, že Kupujúci neuplatní reklamáciu vyššie uvedeným spôsobom, nebude mu právo z vadného plnenia priznané.

11.10. Ak Predávajúci odstránil vadu Tovaru, alebo chybný Tovar vymenil za bezchybný, považuje sa reklamácia za vybavenú. Ak bude sa Kupujúci domáhať práva z vadného plnenia a ak bude jeho reklamácia uznaná ako oprávnená, patrí mu aj náhrada nákladov účelne vynaložených pri uplatnení tohto práva. Právo na náhradu nákladov účelne vynaložených však musí Kupujúci uplatniť do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, počas ktorej možno vadu Tovaru vytknúť.

11.11. Po vybavení reklamácie je predávajúci povinný vystaviť Kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane prípadného potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania. Ak dôjde k zamietnutiu reklamácie, je Predávajúci povinný svoje rozhodnutie Kupujúcemu písomne odôvodniť. Potvrdenie o vybavení reklamácie zašle Predávajúci Kupujúcemu spolu s reklamovaným Tovarom na adresu uvedenú v reklamácii.

11.12. Kupujúci bol riadne oboznámený o podmienkach a spôsobe reklamácie Tovaru vrátane údajov o tom, kde a akým spôsobom možno reklamáciu uplatniť v čase pred uzavretím Zmluvy tak, že Predávajúci umiestnil tieto obchodné podmienky, ktorých súčasťou je aj reklamačný poriadok na stránke Internetového obchodu, kde mal Kupujúci možnosť prečítať si ich pred samotným odoslaním objednávky.

 

12. Doručovanie korešpondencie:

12.1. Zmluvné strany sa dohodli, že akákoľvek písomnosť doručovaná v súvislosti so Zmluvou, sa bude druhej zmluvnej strane doručovať prostredníctvom:

a) elektronickej pošty (e-mail), prípadne osobitného systémového rozhrania oznámeného Predávajúcim Kupujúcemu, alebo

b) pošty, kuriéra, alebo

c) osobne

12.2. Zmluvné strany sa dohodli, že adresa na doručovanie korešpondencie Predávajúcemu je:

a) e-mailová adresa Predávajúceho uvedená v záhlaví týchto obchodných podmienok, v prípade doručovania spôsobom uvedeným v odseku 12.1. písm. a. tohto Článku;

b) adresa sídla Predávajúceho uvedená v záhlaví týchto obchodných podmienok, v prípade doručovania spôsobom uvedeným v odseku 12.1. písm. b. a c. tohto Článku.

12.3. Zmluvné strany sa dohodli, že adresa na doručovanie korešpondencie Kupujúcemu je:

a) e-mailová adresa Kupujúceho, ktorú Kupujúci uviedol (alternatívne):

  i) pri registrácii svojho užívateľského konta (v prípade Kupujúceho s užívateľským účtom), alebo

  ii) pri odosielaní objednávky v objednávkovom formulári (v prípade Kupujúceho bez užívateľského účtu),

v prípade doručovania spôsobom uvedeným v odseku 12.1. písm. a. tohto Článku;

b) adresa doručenia/fakturačná adresa Kupujúceho, ktorú Kupujúci uviedol (alternatívne):

  i) pri registrácii svojho užívateľského konta (v prípade Kupujúceho s užívateľským účtom), alebo

  ii) pri odosielaní objednávky v objednávkovom formulári (v prípade Kupujúceho bez užívateľského účtu),

v prípade doručovania spôsobom uvedeným v odseku 12.1. písm. b. a c. tohto Článku.

12.4. Ak sa v jednotlivých ustanoveniach neustanovuje inak, všetky nároky vyplývajúce z obsahu obchodných podmienok musia byť voči druhej strane uplatnené písomne.

12.5. Písomnosť za považuje za doručenú aj jej elektronickým doručením prostredníctvom systémového rozhrania uvedeného Predávajúcim, príp. na emailové adresy Zmluvných strán určené podľa odseku 12.2. a 12.3. tohto Článku, avšak s výnimkou zasielania prejavov vôle majúcich za následok ukončenie Zmluvy.

12.6. Adresy Zmluvných strán na doručovanie korešpondencie podľa odseku 12.2. a 12.3. tohto Článku sú pre Zmluvné strany záväzné až do momentu, pokiaľ niektorá zo zmluvných strán neoznámi druhej zmluvnej strane novú adresu na doručovanie korešpondencie. V prípade zmeny adresy na doručovanie korešpondencie, resp. bydliska/sídla je adresou na doručovanie korešpondencie posledná známa adresa, ktorú zmluvná strana preukázateľne oznámila druhej zmluvnej strane ako adresu na doručovanie korešpondencie. V spore preukazuje oznámenie zmeny adresy na doručovanie korešpondencie tá strana, ktorej sa zmena týka. V pochybnostiach platí, že zmena adresy na doručovanie korešpondencie nebola druhej strane riadne oznámená.

12.7. Písomnosť sa považuje za doručenú dňom jej prevzatia adresátom. Za doručenú sa písomnosť považuje aj v tom prípade, ak písomnosť odoslaná na doručovaciu adresu bola vrátená odosielateľovi ako nedoručená bez ohľadu na dôvod nedoručenia, a to aj vtedy, ak sa adresát o tejto písomnosti nedozvie. Dňom doručenia je v takom prípade deň vrátenia zásielky odosielateľovi.

 

13. Ochrana osobných údajov:

13.1. Predávajúci (spoločnosť Moonart Inc. s. r. o.), je prevádzkovateľom osobných údajov Kupujúceho. Predávajúci vyhlasuje, že všetky osobné údaje sú považované za prísne dôverné a zaobchádza sa s nimi vždy v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov.

13.2. Kupujúci si je vedomý, že za účelom plnenia Zmluvy poskytol alebo plánuje poskytnúť Predávajúcemu svoje osobné údaje v prípade, ak je fyzickou osobou a v prípade, ak je právnickou osobou, osobné údaje členov svojho štatutárneho orgánu, svojich zamestnancov alebo iných fyzických osôb (ďalej aj ako „dotknutá osoba“). Kupujúci vyhlasuje, že informoval všetky dotknuté osoby, ktorých osobné údaje poskytol alebo plánuje poskytnúť Predávajúcemu, o možnosti poskytnutia osobných údajov Predávajúcemu a tiež o náležitostiach spracovania osobných údajov Predávajúcim v zmysle článku 14 ods. 14.1. až 4 nariadenia GDPR. Kupujúci je povinný poskytnúť Predávajúcemu na vyžiadanie potrebnú súčinnosť.

13.3. Z dôvodu správneho vybavenia objednávky a informovania o jej priebehu resp. o jej odoslaní potrebuje Predávajúci poznať údaje podľa bodu 4.3. týchto obchodných podmienok.

13.4. Tieto údaje sú uchovávané v chránenej databáze na serveri Predávajúceho. Tieto osobné údaje Predávajúci nezverejňuje, nesprístupňuje, neposkytuje žiadnym iným subjektom, s výnimkou subjektov, s ktorými je spolupráca nevyhnutná pre správne vybavenie objednávky. Predávajúci ďalej ako správca poveruje spracovaním osobných údajov ďalšie subjekty, ako tzv. spracovateľov. Spracovateľom je každý orgán, ktorý spracováva osobné údaje pre Predávajúceho na účely a spôsobom, ktoré Predávajúci stanovuje. V prípade, keď je so spracovaním osobných údajov vyžadovaný súhlas Kupujúceho, Predávajúci odovzdá tieto údaje spracovávateľom iba v prípade, že k tomu Kupujúci udelil súhlas. Spracovateľom odovzdáva Predávajúci iba tie údaje, ktoré nevyhnutne potrebujú na zabezpečenie svojich služieb. Medzi uvedené služby patria napr. prepravné a zasielateľské služby. Databázu osobných údajov Predávajúci chráni pred ich poškodením, zničením, stratou a zneužitím.

13.5. Odoslaním objednávky Kupujúci udeľuje Predávajúcemu v súlade s § 13 ods. 1., písm. b) zákona o ochrane osobných údajov, súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov uvedených v objednávke za účelom vybavenia objednávky a dodania Tovaru, a to na dobu určitú v trvaní 10 rokov za účelom spracovania a uchovania účtovných dokladov v súlade s ustanoveniami zákona o účtovníctve.

13.6. Poskytnutím osobných údajov na marketingové účely udeľuje dotknutá osoba súhlas so spracúvaním poskytnutých osobných údajov, a to na účel oslovenia s ponukou Tovarov a služieb ako aj iných marketingových aktivít uskutočňovaných Predávajúcim. Účel spracúvania osobných údajov je realizácia marketingových aktivít Predávajúceho a zahŕňa zasielanie informácií o novinkách a časovo obmedzených zvýhodnených ponukách v oblasti Predávajúcim poskytovaných Tovarov. Ďalej informácie o podujatiach, ktoré Predávajúci organizuje, alebo na nich partnersky spolupracuje. Zasielané informácie majú spravidla podobu štandardnej elektronickej komunikácie - emailovej správy či SMS správy zasielanej buď hromadne alebo individuálne; menej často využívané formy sú: zasielanie listových zásielok a telefonické kontaktovanie. Udelenie súhlasu so spracúvaním osobných údajov je dobrovoľné. Súhlas je udelený na dobu do zániku účelu spracúvania osobných údajov. Osobné údaje nebudú zverejňované bez dodatočného súhlasu popisujúceho presný rozsah a účel ich použitia, nebudú sprístupňované a poskytované tretím stranám (s výnimkou prípadov ustanovených právnymi predpismi). Tiež nie je predpoklad na prenos osobných údajov do tretích krajín. Dotknutá osoba má právo poskytnutý súhlas so spracúvaním osobných údajov kedykoľvek odvolať, písomne na poštovú adresu Predávajúceho alebo elektronicky na určenú emailovú adresu. Dotknutá osoba má tiež právo požadovať obmedzenie spracúvania osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred uplynutím času jeho platnosti, žiadať likvidáciu osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil, požadovať opravu alebo likvidáciu nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov ako aj ďalšie práva uvedené v kapitole III. nariadenia GDRP.

13.7. Kupujúci môže súhlas so spracovaním osobných údajov kedykoľvek písomne odvolať, a to aj bez udania dôvodu. Akékoľvek riziká, ktoré by mohli Kupujúcemu vzniknúť v súvislosti s odvolaním súhlasu so spracovaním osobných údajov nesie Kupujúci.

 

14. Riešenie sporov:

14.1. Všetky spory bude Predávajúci riešiť s Kupujúcim prednostne mimosúdnou cestou, rokovaním alebo dohodou. V prípade, ak sa spor nepodarí urovnať mimosúdnou cestou, právomoc rozhodnúť o spore bude daná vecne a miestne príslušnému súdu Slovenskej republiky podľa platných a účinných právnych predpisov SR.

 

15. Záverečné ustanovenia:

15.1. Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom v Internetovom obchode v deň odoslania elektronickej objednávky Kupujúceho (v prípade, registrácie užívateľského účtu už v momente vykonania registrácie v Internetovom obchode) s výnimkou, ak je medzi oboma stranami dohodnuté inak.

15.2. Všetky zmeny Zmluvy a týchto obchodných podmienok budú vykonávané výhradne v písomnej forme a to formou písomného číslovaného Dodatku k uvedeným zmluvným dokumentom.

15.3. Predávajúci je oprávnený tieto obchodné podmienky kedykoľvek a v akomkoľvek potrebnom rozsahu jednostranne zmeniť, a to najmä, no nielen, z dôvodu zmien právnych predpisov, technologických zmien, ale aj z dôvodu rozšírenia alebo zmien ponuky Tovaru Predávajúceho, a to či z ekonomických alebo marketingových dôvodov. Ak nebude stanovené inak, nová verzia obchodných podmienok sa nepoužije na Zmluvy uzavreté ešte za účinnosti predchádzajúcej (staršej) verzie obchodných podmienok. Takéto Zmluvy sa riadia znením obchodných podmienok platným a účinným v čase uzavretia danej Zmluvy.

15.4. Zmluvné vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadia Zmluvou a týmito obchodnými podmienkami. Skutočnosti v Zmluve a v obchodných podmienkach neupravené sa riadia Občianskym zákonníkom (v prípade, ak Kupujúci vystupuje v postavení spotrebiteľa) a Obchodným zákonníkom (v prípade ak Kupujúci vystupuje v postavení podnikateľa).

15.5. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do Internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní Internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace Internetový obchod a užívať Internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.

15.6. Všetky práva k webovým stránkam Predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináležia Predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu Predávajúceho.

15.7. Kupujúci samotnou registráciou užívateľského účtu, ale aj odoslaním objednávky podľa článku 4. týchto obchodných podmienok záväzne vyhlasuje, že:

a) sa oboznámil s obsahom týchto obchodných podmienok, cenníkom a ďalšími zmluvnými dohodami a prílohami (ďalej aj ako „obchodné podmienky a jej ich prílohy“),

b) na oboznámenie sa s obsahom týchto obchodných podmienok a ich príloh mal dostatok času,

c) jednotlivým ustanoveniam a pojmom použitým v týchto obchodných podmienkach a ich prílohách porozumel,

d) si je vedomý účinkov, ktoré uzavretím Zmluvy a akceptáciou týchto obchodných podmienok a ich príloh nastanú alebo v budúcnosti môžu nastať,

e) obsah týchto obchodných podmienok a ich príloh, a tiež obsah Zmluvy považuje za obojstranne vyvážený a jeho vôľou je byť nimi viazaný.

15.8. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.8.2023 .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2023-8-08_10-33-28-2_Interactive-LightMix.jpg
Pohodlie na terase
Pri prvom oteplení sa všetci tešíme na posedenia na terase, či už s priateľmi alebo len tak s ...
2023-8-08_12-54-59-PhotoRoom_20230808_123925_Matrac.JPG
Kvalitným spánkom začína úspešný deň
Na kvalitu spánku má najväčší vplyv matrac. Spolu s kvalitným vankúšom dodávajú oporu celému telu, hlave a odľahčujú ...
2023-8-08_07-59-59-last.jpg
Jedálenské stoly
Práve jedálenské stoly sú najsilnejšie inšpirované pracovnými stolmi starých tovární a dielní Typickým znakom je masívny železný rám ...
2022-8-25_12-45-57-interier 3.jpg
Dizajnové postele
Trh ponúka mnoho druhov dizajnových kovových postelí. Niektoré z nich sú veľmi jednoduché a elegantné, zatiaľ čo iné ...
2023-8-08_11-12-26-8interier.jpg
Vyložte si nohy, odložte si kávu
Konferenčná a príručné stolíky dotvárajú celkový vzhľad a pocit z interiéru. Zvyčajne štýlom kopíruje ostatné výrazné prvky interiéru ...
Moonart Inc. s.r.o.

Vsetínska cesta 4310/766

020 01 Púchov


IČO:47392509

DIČ: 2023851940

IČ DPH: SK2023851940


Nájdete nás